zondag 12 januari 2014

Periode 1 taalportret


Taalportret:


Hallo mijn naam is Karima Azzafzafi ik ben geboren in Amsterdam, en ik woon daar nog steeds. Ik spreek de Nederlands taal vloeiend en ik spreek een klein beetje Arabisch. Ik denk en droom in het Nederlands en soms in het Engels. Ik beheers de Nederlandse taal het beste. Ik luister het liefst naar Engelse muziek, mijn favoriete artiesten zijn Justin Bieber en Rihanna. Met mijn ouders spreek ik meestal Nederlands en heel soms Arabisch , als er bij mij familie op bezoek is die geen Nederlands kunnen, spreek ik Arabisch. Met mijn vrienden spreek ik alleen Nederlands. Ik zou heel graag beter Arabisch willen leren, zodat ik beter kan communiceren met familieleden. Met taal doe ik heel veel dingen, je hebt het ook bij heel veel dingen nodig namelijk: tijdens de les als de docent iets uitlegt op het bord, als je een boek moet lezen of als je een verhaal moet schrijven, ik gebruik taal het meest voor het lezen van dingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten